فلزیاب ، مطالب علمی و آموزشی
۩۞۩ مدار فلزیاب و دستگاه فلزیاب تضمینی ۩۞۩
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ در زمینه های مختلف مطالب علمی و آموزشی به صورت تخصصی و عمومی فعالیت می نماید و همچنین در زمینه فروش مدارات و دستگاه فلزیاب لازم است این نکته را یاد آور شوم که در این وبلاگ مطالب جدید در صفحه اول قرار نمیگیرد و شما میتوانید برای مشاهده جدید ترین مطالب مورد نظرتون در وبلاگ به بخش موضوعات مطالب به قسمت مورد نظر خود مراجعه نمایید درضمن این وبلاگ آماده تبادل لینک با تمامی وبلاگ ها و سلیت ها می باشد
آخرین مطالب
نويسندگان
تاریخچه
در ابتدا گمان می‌شد که تنها یک ویتامین ب وجود دارد؛ ولی پس از مدتی تفاوت‌هایی در ساختار و خواص شیمیایی این ویتامین‌ها که اغلب باهم در غذا یافت می‌شوند کشف شد. بنابراین، علاوه بر نام‌های جدیدی که به هر کدام از آن‌ها داده شد، نامگذاری ب۱، ب۲ و غیره نیز نگاه داشته شد.
عملکرد
ویتامین‌های گروه ب به طور کلی در چرخه متابولیسم سلولی نقش دارند لذا موجب افزایش متابولیسم بدن شده و رشد و تقسیم سلول‌ها را افزایش می‌دهند. این ویتامین‌ها در عملکرد درست دستگاه ایمنی و عصبی نقش دارند؛ و برای سلامت پوست و ماهیچه‌ها ضروری هستند.
ویتامین‌های گروه B باعث کاهش استرس و افسردگی، و سلامتی پوست و اعصاب می‌گردند.همچنین در تحقیقی نشان داده شده‌است که افرادی که ویتامین ب زیادی در خون خود دارند حتی اگر سیگاری باشند با خطر کمتری در ابتلا به سرطان ریه مواجه هستند.


ادامه مطلب ...

 

با ويتامين A بيشتر آشنا شويم
سالومه آرمين ـ كارشناس تغذيه
اوايل قرن بيستم به تعدادى موش در آزمايشگاه، غذاهايى به طور تصادفى مى‏دادند كه فاقد ويتامين Aبود و بعد از مدتى، توليدمثل و رشد موشها دچار اختلال شد و همچنين مرگ و مير آنها افزايش يافت. مقدار كمى شير به غذايشان افزودند و مشاهده كردند كه مرگ و مير موشها كاهش يافت و توليد مثل آنها نيز برقرار شد. فاكتورى را كه از شير استخراج كردند به نام «ويتامين A» شناختند. دانشمندان اظهار داشتند كه شير ماده‏اى است كه براى زندگى و توليد مثل انسان نيز مفيد است.
پژوهشهاى ديگر نشان داد كه علاوه بر غذاهاى با منشأ حيوانى در گياهان زرد مانند هويج نيز ماده‏اى وجود دارد كه عمل ويتامين A را دارا مى‏باشد. اين ماده، همان كاروتن است كه از واژه «كاروت» به معنى هويج گرفته شده است. كاروتن كه به طور طبيعى در هويج وجود دارد، خود نمى‏تواند عمل ويتامين A را انجام دهد، اما قابليت آن را دارد كه در بدن انسان به ويتامين A تبديل شده و نقش ويتامين مذكور را ايفا نمايد.
بتاكاروتن، يك پيش‏ساز ويتامين A با رنگ زرد است و در سال 1324 (1945م) توليد شده است. (1)«FDA» مصرف آن را جهت استفاده به عنوان رنگ مصنوعى در غذاها تأييد كرده است. به مقدار وسيعى در ژلاتين، مارگارين، آشاميدنيهاى غير الكلى، مخلوطهاى كيك و محصولات غلات به كار مى‏رود.

 



ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 صفحه بعد
موضوعات
پيوندها


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 25
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 32
بازدید ماه : 340
بازدید کل : 1436506
تعداد مطالب : 232
تعداد نظرات : 51
تعداد آنلاین : 1